Citate Mircea Cartarescu >> Citate din carti #2

Cum putem pretinde că înţelegem şi iubim un om căruia i-am construit o mască în care el nu s-ar fi recunoscut? Cum poţi să iubeşti un neadevăr?

Printre marii scriitori ai lumii există, evident, şi oameni imposibil de buni, şi javre sinistre, dar mai ales combinaţii din cele două, uneori combinaţii foarte stranii.

Cine urăşte, se urăşte pe sine.

In adolescenta aveam tampitul obicei de a vorbi in citate, fapt pentru care aveam o faima cam trista in liceul Cantermir.

Nu poti face nimic ca sa ai stil. Stilul nu il ai, ci il esti.

Nenorocita de dupa-amiaza in care “am devenit barbat” e si acum una dintre cele mai penibile si sordide amintiri ale mele.

Mintea mea elenta si mai mereu dusa aiurea, asa ca ratez, de obicei, clipa.

Noi nu suntem interfata sociala pe care o numim ‘persoana noastra’: cineva dinlauntrul ei, o fiinta incomparabil mai asta, ne controleaza, modeleaza, cenzureaza de multe ori gandurile si actiunile.

Cred ca sunt ticnit: uneori iubesc un tablou atat de tare, incat literalmente imi vine sa dau spargere la muzeu si sa plec cu el.

Daca exista un centru de tristete al lumii, probabil ca el e, azi, in sertarul de sus al bibliotecii mele.

Cine sunt eu? Care este eul meu cel adevarat? Imi pun si eu aceasta intrebare cel purin de la varsta de paisprezece ani, dintr-o noapte plina de stele, in care pe pamant nu lumina decat varful tigarii varului meu, boemul familiei.

Esti ce este, ce se vede, niciun strop mai mult. Eul nostru nu mai e altceva decat vidul interior indus de viata noastra supraaglomerata, supraocupata, din care nu ne mai alegem cu nimic din ceea ce cu adevarat conteaza.

Viata e o trebusoara mai complicata decat isi inchipuie creierele noastre de musca.

Facem sex cu un creier de barbat, dar iubim cu unul de copil, increzator, dependent, dornic de a da si primi afectiune.

Lasă un răspuns

