Neagu Djuvara: „Emil Boc şi-a făcut datoria, una ingrata, şi ar trebui să rămână cu o imagine pozitivă în viitor”

© Bogdan Barbieru

Istoricul şi scriitorul Neagu Djuvara, în vârstă de 96 de ani, a declarat pentru Adevărul că Emil Boc şi-a făcut datoria şi ar trebui să rămână cu o imagine pozitivă în viitor, chiar dacă a fost o mână indirectă a preşedintelui Traian Băsescu.

„Eu o să spun un lucru şi poate veţi crede că e neserios: când eram copil exista o numărătoare pentru jocuri. O cunoaşteţi? „Ala, bala, portocala,/Ce-ai mâncat de te-ai umflat?/Şapte pite şi-un pitoi/Şi-un găman cu usturoi./Cioc, boc, treci la loc/Eşti un mare dobitoc!” Ăsta era cântecul. Când l-am văzut prima oară pe Boc, n-am putut să mă împiedic de a avea amintirea acestui joc de copii: „Cioc, boc, treci la loc/ Eşti un mare dobitoc!” Ei bine, săracul, n-a fost un mare dobitoc. A fost destul de obedient la indicaţiile preşedintelui, deci a fost o mână indirectă a acestuia şi a suportat toate neajunsurile de impopularitate. Deci, îmi scot pălăria! El şi-a făcut o datorie destul de ingrată. Cred că va rămâne cu o imagine pozitivă în viitor”, a declarat Djuvara, citat de adevarul.ro.

Neagu Djuvara a vorbit şi despre noul prim-ministru al României Mihai Razvan Ungureanu, despre care a spus că îl ştie de când avea 20 de ani şi că nu trebuie blamat de pentru că provine din cadrul serviciilor secrete, pentru că şi in cazul americanilor au existat asemenea cazuri care s-au dovedit a fi solutii bune.

(Mihai Răzvan Ungureanu – n.m.) Mi-a fost extrem de simpatic ca om şi ca inteligenţă. Era foarte viu şi cunoştea destule limbi străine. În lunile următoare revenirii mele în ţară, am adus din Franţa o revistă foarte bună pe care noi o scoteam la „Fundaţia Carol” din exil – „Revue des études roumaines”. Hotărâsem, mi se pare la sugestia profesorului Ştefan Gorovei de la Iaşi, ca s-o mutăm în România, şi bineînţeles că am cerut voie celor care mai erau în viaţă la Paris, de pildă, foarte vârstnicul Emil Turdeanu (n.a. filolog și istoric literar român din exil, profesor la Catedra de limba română de la Sorbona). Deci am adus revista la Iaşi şi l-am făcut pe Mihai Răzvan redactor-şef al acestei reviste. Pe ultimele trei numere ale acestei reviste – 19, 20 şi 21 – Mihai Răzvan apare ca redactor-şef. Aşa l-am cunoscut şi l-am frecventat timp de un an sau doi pe chestiunile acestea.

Ceea ce i se reproşează este că a ieşit de acolo direct ca premier. Dar avem exemplul lui Bush, în America”, a mai spus  Djuvara în cadrul interviului acordat cotidianului Adevarul.

Lasă un răspuns

