Literatura romana merita citita

Sunt una din cei care cred ca literatura romana merita o sansa. Atat cea mai veche, cat si cea din zilele noastre. Sper ca nu sunt putini cei ce impartasesc aceleasi ganduri. Am descoperit multe carti interesante, ce merita sa fie citite. E drept ca pana la varsta aceasta nu explorasem suficient autorii romani consacrati din secolul trecut. Insa inainte de a ajunge la ei, am citit romane politiste cu precadere romanesti. Si am fost surprinsa intr-un mod placut. George Arion, Stelian Turlea, Oana Stoica Mujea, Lucia Verona sunt cativa din autorii ce mi-au deschis apetitul pentru lectura. Imbinand suspansul bine dozat cu peisajele si personajele actuale, rupte din realitatea inconjuratoare, cartile acestor autori mi-au dezvaluit un lucru necunoscut mie pana atunci. In Romania se scrie, si se scrie bine.

Am abordat apoi autori mai vechi, dar care m-au impresionat si mai mult, hranindu-mi curiozitatea si pasiunea pentru trecutul nostru. Cele doua razboaie mondiale nu mi s-au mai parut plictistoare asa cum imi creasera impresia la lectiile de istorie, parfumul epocii interbelice a razbit pana la mine prin paginile cartilor, iar perioada comunista mi-a devenit mai cunoscuta prin intermediul cartilor.

 

Viata pe un peron de Octavian Paler mi-a deschis noi orizonturi in gandire si m-a determinat sa-i caut cartile. Dupa aceasta experienta am continuat sa caut carti care te indeamna la meditatie asupra unor probleme ale existentei umane. Asa am ajuns la Noaptea de sanziene a lui Mircea Eliade sau la Delirul lui Marin Preda.

 

Am descoperit insa si carti care m-au amuzat, spre exemplu Baieti de gasca si Sint o baba comunista scrise de Dan Lungu. Si explorarea mea pe taramul literaturii romane inca nu s-a  incheiat, sunt multe alte carti inca nedescoperite de mine, multi autori a caror opera mi-e inca necunoscuta.

2 gânduri despre &8222;Literatura romana merita citita&8221;

  1. scuze, da’ te contrazic. In romania se scrie mult, dar in mare parte prost. literatura veche merita citita. asta contemporana: 3 autori imi vin in minte cristina nemirovschi – parca – cea care a scris sange satanic, oliviu craznic (e pe horror, e bestial) si mai este cineva caruia nu ii dau numele pt ca citeste acest blog si i se urca la cap. astia in ultimii doi ani. ultimele volume ale urmatorilor George Arion, Stelian Turlea, Oana Stoica Mujea, Lucia Verona sunt mult mai slabe fata de cele ale lui craznic si cristina. parerea mea

Lasă un răspuns

