INTERVIU CU ANDRA PAVEL >> “ Cum va fi lansarea mea de carte de la Gaudeamus e secret chiar şi pentru mine”

Are 17 ani şi scrie. Mulţi zic că scrie mai bine decât majoritatea. Eu spun că ar putea scrie şi mai bine dacă nu ar aborda teme destul de inaccesibile pentru o copilă (mă refer la descrierea unei investigatii judiciare, par egzample). Dar are talent, asta e sigur. A publicat prima data, alături de Oana Stoica Mujea, romanul “Sărutul morţii”. Sâmbătă, 26 noiembrie, cu începere de la ora 18.00, la Gaudeamus, la standul Editurii Titronic, Andra Pavel va lansa cartea “În braţe străine”.

Spune că ai nevoie de noroc pentru a reuşi, nu doar de talent şi muncă. Dar să dăm Cezarului ce e al Cezarului.

Proliteratura: Eu şi tu la aceeaşi masă. În faţa noastră cartea ta „În braţe străine”. Dă-mi 3 motive pentru a îţi cumpăra cartea, pentru a îmi arăta ca nu dau banii degeaba pe ea.

Andra Pavel: E greu de spus, mai ales să fiu şi obiectivă. Însă, “În braţe străine” este uşor de citit, are şi acţiune, are şi drama, are şi senzualitate şi, mai ales, nu este o investigaţie care să te plictisească.

Proliteratura: Cum te simţi să ştii că la 17 ani ţi-ai pus semnătura pe două coperţi, pe două cărţi publicate la una dintre editurile serioase din România?

Andra Pavel: E copleşitor. Privind la aceste lucruri parcă mă ia ameţeala. Am avut, am şi sper să mai am şi în continuare parte de multnoroc. Pentru că degeaba ai talent şi ambiţie, dacă nu ai parte şi de un gram de noroc.

Proliteratura: Eu, personal, cred că sunt puţini scriitori români de romane poliţiste, chiar daca numărul lor au crescut considerabil în ultimii ani. Asta pentru că a scrie un roman care să fie cu adevărat literatură poliţistă nu înseamnă doar a te lega de una sau mai multe crime, ci de a şti cum se poartă din punct de vedere judiciar o anchetă. Îmi aduc aminte de un editor din afară care spune cam acelaşi lucru. Privit din acest unghi, „În braţe străine” este un roman poliţist?

Andra Pavel: Din unghiul descris de tine, e greu de răspuns. Pentru că romanul prezintă o investigaţie care evoluează în baza unor indicii, informaţii sau interviuri, însă nu conţine elemente ale unei investigaţii judiciare precum camere de interogatoriu sau indicii numerotate.

Proliteratura: Subiectul cărţii este unul banal, comun de genu’ un „tip ucide o babă şi hop apare un misterios Sherlock, care rezolva cazul şi bagă omu’ rău la pârnaie”?

Andra Pavel: Nu, nu implică o anchetă militară sau poliţistă. Ci doar doar un demers jurnalistic. Georgiana Herişanu este jurnalistă şi scrie nişte articole despre 3 crime care, aparent, nu au nici o legatură. Aceasta simte că ceva nu se leagă şi începe să caute informaţii despre victime. Aşa descoperă că moartea celor 3 persoane este o parte dintr-o afacere a unor mafioţi. Mai departe vă las să descoperiţi singuri.

Proliteratura: Planuri de viitor?

Andra Pavel: Desigur, intenţia şi dorinţa de mai publica alte romane. Însă, primordial devine şi examenul de bacalaureat şi urmarea unei facultăţi de Filologie sau Jurnalism.

Proliteratura: Sâmbătă, 26 noiembrie, la Târgul de carte Gaudeamus, editura Titronic şi asociaţia Romanian Crime Writers Club (RCWC) au pregătit lansarea carţii „În braţe străine” scrise de Andra Pavel. Cu ce surprize ne aşteaptă Andra Pavel şi Titronic?

Andra Pavel: NU cunosc nici un detaliu asupra lansării. Totul este secret chiar şi pentru mine. Editura Titronic şi Romanian Crime Writers Club au pregătit totul, dar ţine la secret detaliile. Lansarea cărţii „În braţe străine” este doar o parte din evenimentul organizat de cele două entitaţi şi anume decernarea premiilor RCWC.

Proliteratura: Andra Pavel, mulţumesc pentru timpul acordat.

Un gând despre &8222;INTERVIU CU ANDRA PAVEL >> “ Cum va fi lansarea mea de carte de la Gaudeamus e secret chiar şi pentru mine”&8221;

Lasă un răspuns

