“Cartea roşie”, interzisă vreme de 80 de ani, dezbătută de Andrei Pleşu

“Cartea roşie”, scrisă de către C.G. Jung, a devenit celebră înainte de a fi publicată pentru că vreme de 80 de ani publicarea ei a fost interzisă de însuşi autorul Carl Gustav Jung.

“Anii în care m-am ocupat de imaginile interioare au constituit perioada cea mai importantă a vieţii mele, în decursul căreia s-au decis toate lucrurile esenţiale. Atunci a început totul, iar amănuntele care au urmat sunt doar nişte completări şi lămuriri. Întreaga mea activitate ulterioară a constat în a elabora ceea ce ţâşnise în acei ani din inconştient şi mai întâi mă inundase, mă copleşise. A fost materia primordială pentru opera unei vieţi” (C. G. Jung)

Pe 8 noiembrie 2011, cu începere de la ora 18.00, şa sediul ICR din Aleea Alexandrescu nr. 38, Bucureşti, va avea loc o dezbatere pe tema acestui volum, moderată de Horia Roman Patapievici.

Invitaţi să vorbească despre “Cartea roşie” şi C.G. Jung sunt Andrei Pleşu, Mihaela Minulescu şi Vasile Dem. Zamfirescu.

Citeşte şi “Cartea roşie”, volumul interzis timp de peste 80 de ani

 

Lasă un răspuns

